WhatsApp logo
Facebook logo Instagram logo

 

De feestdagen staan weer voor de deur en dat betekent vaak veel, lekker en ongezond eten. En elk jaar is het weer hetzelfde liedje. Je hebt net de pepernoten, chocoladeletters en kerstkransjes achter de kiezen of de gourmetschotel staat alweer op tafel. Maar eigenlijk wil je dat helemaal niet, want je was net zo blij met die paar kilo’s die er eindelijk af zijn! Hoe zorg jij er nou voor dat je de feestdagen doorkomt, zonder dat al die kilo’s er weer bij op komen? Mireille legt het je uit, want met deze 7 tips kom jij niet aan tijdens de feestdagen.

  1. Alles draait om keuzes. Kies bewust, je hoeft niet alles te eten. Spreek met jezelf af dat je alleen dat eet wat je echt lekker vindt. Ben je gek op gevulde speculaas? Laat dan de pepernoten of kerstkransjes die je eigenlijk toch niet eens echt lekker vindt staan en eet deze niet achteloos achter elkaar op, omdat het er toch staat. Des te meer kan je genieten van wat je wel echt lekker vindt! Want je mag heus nog wel genieten tijdens de feestdagen.
  2. Heel clichè maar geniet wel met mate en dat geldt ook voor de drankjes die je nuttigt. Een paar wijntjes is prima, maar je hoeft niet laveloos aan het kerstdiner of bij de Sint op schoot te gaan zitten. Ga dus niet direct aan het begin al aan de alcohol, maar neem eerst koffie, thee of fris. Wel light he😉 en neem ook eens een glaasje water of spa rood tussendoor.
  3. Sla je ontbijt over. ‘Huh?!’ Hoor ik je denken… ‘Ontbijt is toch de belangrijkste maaltijd van de dag?’ Tuurlijk is het ontbijt belangrijk, maar een keer overslaan kan prima hoor. Want stel, er staat een kerstbrunch op de planning en je hebt lekker uitgeslapen, het is immers kerst, overbrug dan een paar uur met koffie en thee. Dan spaar je de calorieën uit van het ontbijt die je dan bij de brunch te goed hebt.
  4. Beweeg extra. Begin de dagen waarvan je al weet dat je meer of anders gaat eten met een goede workout. Is de sportschool dicht? Ga dan een stuk hardlopen of doe thuis een workout. Wij zorgen er vanuit HELD voor dat onze klanten een schema krijgen met een workout om thuis of op vakantie te doen.
  5. Balans de dagen om de feestdagen heen. De dagen dat je geen feestjes of etentjes hebt kun je lekker weer wat calorieën uitsparen. Elke dag wat uitgespaard betekent ruimte voor de dagen waarvan je weet dat je wat meer gaat eten dan normaal.
  6. Ga wat actiefs doen. Vaak zitten we bijna de hele dag met de feestdagen. Aan tafel tijdens het diner, op de bank voor een leuke film of tijdens een spelletje. In plaats van weer een wijntje en een hapje kan je de familie meenemen om een wandeling te doen of iets anders actiefs. Bijvoorbeeld een sneeuwballen gevecht als we eindelijk weer eens een witte kerst krijgen! Dan heb je ook eindelijk de kans om die vervelende oom eens flink in te peperen. En alle Home Alone films kunnen we inmiddels wel een keer dromen, dus kom lekker van die bank af.
  7. Zeg gewoon eens wat vaker nee! Laat je geen druk opleggen doordat mensen zeggen ach toe, neem een stukje of nog een drankje. Of; hé wat ongezellig! Dat is natuurlijk onzin, want je bent net zo gezellig zonder dat glaasje cava of die oliebollen die je tante de hele middag heeft staan bakken.

Ben jij benieuwd wat je nog meer kunt doen om niet aan te komen tijdens de feestdagen? Of wil je van tevoren nog aan de slag om nét iets beter in dat leuke nieuwe jurkje te passen? Neem dan eens contact op met Mireille! Zij is onze gewichtsconsulente en personal trainer bij HELD en kan je hier goed bij helpen.

Ik heb eindelijk de balans gevonden...

7 tips om niet aan te komen tijdens de feestdagen...

Afvallen in 12 weken?...

Twee gezonde recepten voor het Sinterklaasfeest!...

Doelen...

Ik heb eindelijk de balans gevonden...

7 tips om niet aan te komen tijdens de feestdagen...

Afvallen in 12 weken?...

Twee gezonde recepten voor het Sinterklaasfeest!...

Doelen...